onsdag 30. september 2009

Nyttige tips!


Jeg har kommet over noen tips hos andre som jeg har prøvd ut selv, og som jeg nå vil dele med dere fordi det er så genialt!

Jeg gikk endelig til innkjøp av Cocosa og lurte jo litt på hva jeg skulle bruke det til, men så kom jeg over denne ideen som jeg tenkte å prøve ut.



Oppskriften er:
50g cocosa
2 ruter sjokolade (ca 20g)
Max 1 ts fruktose
en dæsj kremfløte
litt kanel

I hver form hadde jeg 2 peanøtter                                                                        



Slik såg det da ut! Dette satte jeg i frysen for at det skulle stivne skikkelig!
Hver konfekt inneholder ca 5 g cocosa som skal dekke litt av den anbefalte døgndosen! Og sjokolade er jo et stort + i hverdagen, selv om en er på lavkarbo!

Smaken var vel ikke akkurat den aller beste, men helt greit som en "sunn" snack!


Dette tipset har jeg sett mange ganger, så nå måtte jeg bare prøve det ut!




En tar osten i microen og lar den steke på full styrke ca 3 min (eller til den slutter å boble). Når den har fått avkjøle bittelitt er de harde og kan brukes som "knekkebrød" med pålegg på, eller evt som chips en kan dyppe!


Deilig avveksling! 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Hva er opst for noe? Er det en ny rett? Jeg var og tittet på Fruktose i butikken, og Splendida, og jeg fikk faktisk lyst til å kjøpe dette:) Men så trenger jeg hjelp til å finne ut hvordan jeg skal gå frem når jeg skal lage kaker og slikt med dette sukkeret, for det stod på pakken at jeg måtte halvere, eller ta mye mindre av dette sukkeret for å få riktig mengde.

    Men kan du hjelpe meg med det, tror du?

    SvarSlett
  2. Nå har jeg endret det! Skulle jo stå OST IKKE OPST! Hehe!!

    SvarSlett
  3. Når du steker Kavli osten i micron, hva legger du de på?
    Mine sitter bare fast på alt jeg legger de på, så jeg steker de i ovnen, men det tar litt tid og de "hever" ikke.

    SvarSlett
  4. Cocosa kan brukes til mye. Jeg pleier å ta cocosa, kakao, splenda/sukrin og hakka nøtter, blander bare alt sammen, former det til en kake og avkjøler den i kjøleskapet, nam,nam skikkeligt snadder:-)

    Vil også komme med et annet tips ang. mandelmel, jummi,jummi:-)

    bland 3 ss mandelmel, 3 ss sukrin melis, 1 ts vaniljesukker med 1 eggehvite. Lag små runde kuler som settes kaldt i 5 minutter om du vil, Så smelter du sukkerfri sjokolade i microen, dypper kulene i sjokoladen og avkjøler. Må bare prøves og husk at disse er kanongode og umulige å ikke spise opp i rekordfart. Skikkelig julgodt.

    SvarSlett