mandag 5. oktober 2009

Ute etter en kjapp middag?

Ettersom jeg jobber tre delt skift er det noen dager som er mer travel enn andre, og da står ikke middag høyest i kurs, og det blir kjapp løsning. Noen ganger lager jeg kjappe løsninger hjemme, og andre ganger må det være ting som er medbragt og som kan spises på jobb.
Jeg vil ikke si at slike løsninger alltid er det sunneste og beste, men det duger der og da i det minste!

Så her er noen av mine kjappe løsninger:

Kjøttdeig m tilbehør



2 store chaminjong stekes i godt smør til gyldne
2-300g (kylling)kjøttdeig tilsettes og stekes
Tilsett fløte og ost ved slutten av steketiden
(evt tomat, spinat osv. itillegg)

Kyllingvinger med rømme



ca 15 kyllingvinger (varmes i mikro)
2 ss seterrømme
Bland evt. rømmen med dipmix etter ønske (holiday er min favoritt)

Kjappe retter som krever minimalt med innsats og som er helt grei lavkarbomessig. Selvsagt ikke noe å leve på i lengden, men funker greit innimellom når tiden er knapp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar