fredag 9. oktober 2009

Helgesnacks!

Nå er det helg, og i tillegg er det faktisk ferie for min del!
Så dermed hadde jeg lyst på noe ekstra godt. Og prøvde meg igjen på "pannekaker i kø"!

Pannekakene er jeg ikke helt flink til å lage enda, da jeg ikke helt klarer å steke de skikkelig, men det jeg har prøvd meg på er en variant med dette innholdet:
soyaproteinpulver (uten smak)
litt havrekli
2 egg
kremfløte/matfløte
sæterrømme
vann

Men som sagt, får ikke stekt store pannekaker for de lar seg ikke snu... trenger råd der ja!

Men uansett, jeg steker kjøttdeig som blir innhold sammen med masse ost!!!
Settes i ovnen på 200g i ca 10 min!
Herlig blir det uansett!!

Mamma laget en herlig saus til meg i går som jeg faktisk brukte over pannekakene i dag også!

feta og spinat dip/saus

50 g spinat
100 g feta
en halv moden avocado
1 mellomstor vårløk
salt og pepper
litt sitronsaft
spe på med vann eller olje til passe konsistens

Mos alt sammen med en stavmixer (eller fudprofessor'n) og server. Man kan også varme den opp og servere som saus (god til kylling).
Oppskrift fra lavkarbo.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar