mandag 21. september 2009

Startstreken!

Jeg har alltid vært overvvektig. Eller det er vel ikke helt sant da, jeg var vel tynn til midt av tenårene tenker jeg, men fra da av har jeg blitt mer og mer rund. Dette varte helt til i fjor. Da bestemte jeg meg nemlig for at nok var nok!

Jeg hadde lest om Lavkarbo tidligere, men var litt usikker på om dette kunne være noe for meg. En venninne av mamma hadde drevet med dette en stund, med gode resultater, så da tenkte jeg at jeg også burde klare det. Og ja, jeg gjorde det! Med snitt på 600g pr uke gikk jeg ned hele 18 kg i fjor vår!

Vekten holdt seg stabil og fin i lang lang tid, men så bestemte jeg meg for å klare enda en ting jeg hadde slitt med lenge, nemlig å stumpe røyken...

Jeg er AVHENGIG av godterier, så når jeg hadde bestemt meg for å stumpe røyken lot jeg meg få lov til å spise godterier... Litt ble til masse og hele 10kg kom på igjen!

Så nå er jeg nesten tilbake der jeg startet igjen...

Men denne gangen har jeg noe annet opp i ermet. Jeg har nemlig denne bloggen, hvor jeg vil srive om seire, tap, oppskrifter og alt som fører med slanking, men jeg har også en bok som heter "Med hodet i kroppen". Den handler om hvordan en skal få kontrollen tilbake over kroppen sin!

Så håper jeg kan være til inspirasjon for andre der ute, samtidig som jeg kan klare meg selv!!

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Skal bli spennende å følge deg. :o)

    SvarSlett
  2. Hei,

    jeg klarte å ramle over bloggen din da jeg var inne på lavkarbo.no for å finne noen nye oppskrifter.

    Jeg har gått på lavkrabo en stund før, men sluttet da det ble for mye stress..

    Nå prøver jeg igjen og denne gangen går det mye bedre. Har gått på det i ca tre uker nå og nå stresser jeg ikke like mye med måltidene..

    Så her kommer jeg til å følge med :)

    SvarSlett