lørdag 5. februar 2011

Pizzasnurrer

Jeg fikk så lyst på pizzasnurrer, men fant ingen som va ferdiglagde, så dermed var det bare å bake! Jeg brukte toro grov blanding og lagde deigen med melk, egg, bakepulver, gjær og litt olje. Lot den heve ca 45min. Den va ganske klissete så måtte litt arbeid til før jeg kunne kjevle den ut. Delte deigen i 2 og kjevlet den ganske tynn (burde vært tykkere..) Oppå hadde jeg gilde pizzafyll med skinke og strødde litt ost over. Etter å ha rullet sammen og trykket litt flat ble de stekt på 20mg i ca 20 min. Ble ca 25 små boller. Neste gang vil jeg lage en deig som er dobblet så tykk sånn at jeg får større boller, men helt greit til første forsøk! ;-) De var god på smak og hver bolle har ca 180kcal! ;-)
Published with Blogger-droid v1.6.5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar