onsdag 17. mars 2010

Mer mat!

Jeg er ikke så veldig flink til å blogge for tiden, så derfor blir det litt i hauger i stedet! Men er nå kjekt å prøve ut litt ny mat innimellom, for jeg blir veldig lei av å spise det samme. Og dessuten har jeg jo så mange begrensninger i matveien, så da er det greit å kunne variere litt innimellom iallfall!!


Dagens første rett var et eksperiment i seg selv! Jeg hadde nemlig kjøpt meg silken tofu fra Blue Dragon. Etter å ha lest litt på nettet fant jeg ut at den måtte marineres før bruk (ren tofu er "smakløs"). Av mangel på ferdiglaget marinade tok jeg rapsolje, spinat og krydder i en pose, delte tofuen i biter og puttet den i. Da jeg skulle prøve å få marinaden utover tofuen løste den seg en del opp, så det ble veldig små biter etterhvert... :( Men uansett så stekte jeg alt sammen (tok lang tid å få farge på den). Ved siden av kokte jeg opp havrepasta og asparges. Tilslutt blandet jeg alt sammen! Smakte faktisk veldig godt, men har fått anbefalt å heller kjøpe firm tofu fra innvandrerbutikk så det skal jeg gjøre neste gang!



Kyllingkjøttdeig med portobello sopp og asparges. På slutten av steketiden tilsatte jeg ett økologisk egg og ca 1ss rapsolje. Toppet med linfrø, pinjekjerner og solsikkekjerner. Herlig og enkel rett!!


Jeg er glad i det enkle! Så dermed var lykken stor da jeg oppdaget kylling pølserundinger! De var hvetefri, men har desverre melk. Jeg brukte glutenfri spaghetti til! Yummi! (neida, jeg er ikke barnslig i matveien! :) )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar