fredag 2. oktober 2009

Trening eller ikke??

Det er veldig mye frem og tilbake når det gjelder trening og lavkarbo.
Noen mener at det spiller ingen rolle om en trener eller ikke da en vil forbrenne fett uansett. Andre mener derimot at en vil ha enda bedre effekt av trening når en går på ketolyse...
Sjøl er jeg vel ikke så innmari flink til å drive med skikkelig trening, men jeg går tur nesten daglig (ca 30-40min) samt at jeg har en jobb som gjør at jeg beveger meg 1-1,5 mil hver dag, men dog på flatt underlag. Jeg driver også periodevis med masse arbeid utendørs hos meg selv som gjør at jeg der bruker mye muskelkraft og skubber rundt på senger på jobben...
Det jeg burde vært flinkere til var å trene mer styrke. Alle vil vi vel ha en tynn mage, men den kommer nok ikke av seg selv... Den må trenes bort uansett hvilken kost en går på!
Det å jogge skal visst også være lettere fordi en allerede har anaerob forbrenning når en går på lavkarbo. Derfor vil en ikke få like mye melkesyre samt at en øker forbrenningen i lang tid etter at en har trent, noe som er en stor pluss om en vil gå litt fortere ned! (Dette har jeg dog bare hørt om og ikke testet selv så ikke stol for masse på det!)
Hvordan er det med deg? Trener du, og evt hva??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar