søndag 4. oktober 2009

Kan dette stemme??

Melk er jo en av de tingene en ikke kan drikke når en går på lavkarbo kosthold, men hva da med soyamelk??



Denne varianten er økologisk, vegetabilsk og sukkerfri!

Se innholdsfortegnelsen da:
Midtstill


Dette er jo en drøm for de som er tilgenger av kaffe og melkedrikker som meg samt de som er glad i melk til maten eller i maten.

Smaken på soyamelk er jo så som så, men når en har vendt seg til det så fungerer det faktisk helt greit!

Noen som har motforestillinger mot dette??

3 kommentarer:

  1. Det finnes heldigvis soyamelk med sjokoladesmak, og vaniljesmak, og så går det an å få melk med smak også, men uten sukker. Alltid gøy å prøve noe nytt:)

    Og så finnes det havremelk og rismelk også:) Rismelken har en litt sånn konsistens som ligner på skummet melk. Veldig tynn, med andre ord....

    SvarSlett
  2. Var inne på lavkarbo.no å søkte litt på erfaringer med soyamelk. Sånn kh-messig(at det er lite kh) virker det å være greit å bruke. Det noen sier er at soya inneholder en del østrogener som kan påvirke blant annet stoffskiftet. Jeg vil tror at du fort merker om soyamelk er med på å påvirke vektnedgangen (positivt eller negativt)...er vel sånn med det meste innen lavkarbo, blir en del prøving (og kanskje feiling) om hva som passer akkurat din kropp ;-)

    SvarSlett
  3. Ja, kroppen min er jo ikke villig til noe for tiden da, så nå skal jeg til homeopat for å finne ut av ting... Datt ut igjen av ketosen og gor ikke ned i vekt... Dette skjer hver 2. uke og jeg klikker snart!

    SvarSlett