lørdag 17. oktober 2009

Nye veier å gå!

MidtstillDa jeg var på den klinikken på tirsdag fikk jeg beskjed om at jeg, de neste 3 dagene, skulle leve utelukkende på en basisk grønnsak kur.



Kan ikke akkurat si at dette er det beste utseende på maten, men det går helt greit. Grunnen for retten er at jeg skal få kroppen til å kvitte seg med syrer og på den måten nullstille kroppen.
Oppskriften er som følger:

2 agurker
2 avocado
1/2 til 1 grapefrukt
Spinat
Brococoli
Stang selleri
Løk (i flere former etter ønske)
Paprika
3-4 ss m olje (Udo`s choice)
Urte salt
1 ss Kokos fett

Mix alt sammen i en blender og drikk iløpet av dagen.

Jeg liker ike løk så første dagen var det virkelig kvalmende og jeg klarte nesten ikke svelge ned engang. Så jeg ringte inn for å forhøre meg, og har siden byttet løken ut med tomat, men ellers beholdt ingrediensene.

Jeg har også varmet opp en porsjon samme med litt vann og buljong for å variere.

Så jeg har utelukkende levd på dette i 3 dager, men fra dag 4 fikk jeg spise 2 vanlige måltider om dagen!



Jeg får jo bare spise kylling eller fisk, og ikke fløte. Så det ble en variant med hjemmestekte kyllinglår med spinatfyll! Som tilbehør hadde jeg spinat, tomat og litt rømme som var stekt i formen sammen med kyllingen.

Herlig med litt mat!!

Og for å si det og, så har vekten endelig som smått begynt å krype nedover, så håper det holder!!

2 kommentarer:

  1. Så herlig! Gleder meg med deg:) Og bra at du blogger, du også, selv om jeg kanskje ikke har så mye å si i denne sammenhengen.... Jeg hadde ikke klart å leve på denne måten der uansett om det hadde vært for to eller en dag. Urk, det så ikke godt ut, nei;) hihi

    Blir spennende uansett å se hvor lang tid det tar før du når drømmevekta di:) Klem på deg!

    SvarSlett
  2. Ja, gjør jo ikke noe om dette virkelig fungerer! Det hadde vært kjekt, for jeg VIL ned i vekt!!! Men nå har jeg fått halsbrann igjen i dag så nå skjønner jeg ikke noenting lenger... Har holdt meg til matvarer jeg fikk lov til.. Men men!

    SvarSlett