torsdag 27. oktober 2011

Hverdagsutfordringer!

Jeg har jo alltid slitt med vekt og prøver det ene etter det andre.. De siste 3 mnd har jeg holdt meg til lavkarbo, men kroppen min er ikke så veldig lysten på å slippe vekten, så nå prøver jeg en litt annen vri.. 


Dette fikk jeg høre om av en fysioterapaut på treningssenteret og tenkte at det måtte være noe for meg.. Det er rett og slett et slankekurs hvor en kombinerer Herbalife og lavkarbo. Så nå er jeg visst blitt en shaker også..


Jeg starter dagen med en shake med sjokoladesmak som jeg blander sammen med soyamelk og udos choice. I tillegg så blir det masse vann og te! Til lunch spiser jeg vanlig lavkarbokost som da gjerne blir salat eller bare pålegg eller også Herbalife Proteinbar (egentlig mellommåltidsbar). Der igjen blir det gjerne vann og te. Middag består som alltid av fisk eller fugl (kjøtt innimellom) sammen med grønnsaker og en eller annen form for saus, stekt i ovn eller i panne. Kvelds blir igjen shake på samme måte som morgenen, men da gjerne med tropisk smak som variasjon.

Jeg prøver å være ENDA flinkere på vanndrikkingen enn før. Lærte nemlig på kurset at en må drikke 1L pr 25kg kroppsvekt til vanlig, så her er bare å peise på!! I dag syns jeg at jeg har drukket hele dagen og har da klart å komme opp i 3.2l vann! Meget imponerende til å være meg, men burde egentlig drukket enda mer siden jeg faktisk har trent 2 timer i dag.. En gang fysio pilates og en gang vanngym! Så nå bare øver jeg meg på å drikke masse hver eneste dag og håper at det kan hjelpe meg til å gå ned!! 

Jeg var jo på kurskveld 2 på onsdag, men resultatene var ikke akkurat til å rope hurra for.. Hadde gått ned hele 300g, men mistet en del cm så det var nå positivt! Til neste gang skal jeg skrive ned alt jeg putter i munnen så det jobber jeg i vei med å skrive ned nå da! :) Syns egentlig det er litt lettere å la være å putte noe i munnen når jeg må skrive alt! Hehe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar