onsdag 24. mars 2010

Slanking med 3 dagers-kuren

Okey, jeg klarte å virkelig ramle utpå igjen. Jeg har spist alt for masse DRIT, dvs en uhorvelig bunke med snop, chips osv. Og jeg klarer virkelig ikke å komme i gjenge igjen, selv om jeg har fått god hjelp gjennom homeopat. Det er ingen unnskyldning, men vinteren har vært lang og det har gjort meg lat i tillegg. Så nå starter jeg på ny frist. Jeg har begynt med å gå en tur på ca 30min hver dag med en lang tur hver søndag og i tillegg gjør jeg øvelser for mage og rygg annenhver dag. For å kick starte slankingen fikk jeg denne fra min søster. En venninne av henne gikk ned 4,5 kg første uken og hun selv tok av ca 1 kg (men hun har ikke så masse å ta av heller...) Så nå setter jeg igang! Har tett første dag i dag så får vi se hvor det ender!!

1. dag

Frukost: 1/2 grapefrukt, 1 stk. ristet brød, 2 ts peanøttsmør
Lunch: 1/2 kopp tunfisk, 1 stk. ristet brød
Middag: 2 skiver kjøtt (85g) valgfritt, 1 kopp grønne bønner, 1 kopp rødbeter, 1 lite eple, 1 kopp vaniljeis

2. dag
Frukost: 1 hardkokt egg, 1 stk. ristet brød, 1/2 banan
Lunch: 1 kopp cottage cheese, 5 stk. saltet kjeks
Middag: 2 pølser i brød, 1 kopp broccoli, 1/2 kopp gulrøtter, 1/2 banan, 1/2 kopp vaniljeis

3. dag
Frukost: 1 hardkokt egg, 1 stk. ristet brød
Lunch: 1 stk cheddarost, 5 stk. saltet kjeks 1 lite eple
Middag: 1 kopp tunfisk (oliven er godt til), 1 kopp rødbeter, 1 kopp blomkål, 1/2 honningmelon 1/2 kopp vaniljeis

Denne dietten er det viktig at du følger nøye. Dette er fordi den er nøye sammensatt og fordi det vil foregå en kjemisk nedbrytelse i kroppen din. Du kan drikke vann, te og kaffe utenom måltidene, men ikke noe annet. Denne dietten skal du følge 3 dager av gangen, på disse 3 dagene vil man gå ned opp til 5 kg. Etter disse dagene skal man igjen spise normalt, men ikke mye mat. Etter 4 dager med vanlig mat starter man igjen med 3 dagers dietten. Hvis du er flink og følger dietten nøye så er det mulig å gå ned 20 kg pr mnd. Men hvis du rett etter kuren kaster deg over usunn mat og snop, vil kuren være forgjeves!

4 kommentarer:

  1. Denne hørtes ikke mye sunn ut for kroppen i lengden...for ikke å snakke om at det er alt for lite mat pr dag! Og hvor er dokumentasjonen på at den er sunn, og på den "kjemiske nedbrytelsen"? Skeptisk! ;-) Venter i spenning på evalueringen din etter endt kur jeg! ;-)
    (hørtes jeg for krass ut nå?, i allefall ikke meningen, men høres ut som noe humbug, og jeg er tross alt skeptisk av natur hehe :-) )
    Men heier på deg nå når du har begynt på ny frisk!! :-)

    SvarSlett
  2. Nå holder jeg på med 2. runde og er ganske så fornøyd! Av kalorier ligger kuren på ca 1200kcal pr dag så er jo ganske så normalt det! Problemet ligger meg i hva en skal spise i dagene mellom, da er det lett å skli ut i det vanlige, men jeg har iallfall tenkt å holde på med dette her en stund fremover, og har allerede gått ned rundt 2kg! Så liker dette her godt!! Poenget er at det bare varer 3 dager og selv om det kanskje er litt lite mat klarer du det fint for bare 3 dager. Er jo MASSE grønnsaker, så mett blir du iallfall! Mer uvant å bare spise 3 målitder om dagen!

    SvarSlett
  3. Pølse i brød?! oi og oi.
    Mitt tips, som igjen bare er et tips ;) kutt ut ALLT hvete. Gluten som i spelt. i en uke. Egentlig burde man styre unna mat med mye stivelse, som ris,poteter osv. Det vil automatisk gjøre at kroppen renser seg, hvete/spelt/glutenfrihvete er tungt for kroppen. Og strengt talt unødvendig i mengder.
    Stapp i deg frukt, grønt,magert kjøtt/fisk,bønner,linser,sopp og annet snæks man finner fra jorden. Jeg lover at om du gjør det riktig, så blir du ikke bare mett men det smaker også godt ;)

    Karbohydrater og mat med stivelse kombinert med sukker er nok det største problemet når det kommer til mat og helse i Norge.

    Men dette skulle ikke bli en preken, bare et tips ;)

    Lykke til :D husk at det er rutinene i hverdagen som teller, ikke midlertidige dietter! Vi er vanedyr, og det er utrolig hva vi kan venne oss til om vi bare gjør det uten å tenke :) Alt er mulig! stå på!

    SvarSlett
  4. Hvordan gikk det med denne dietten ? Funket den ?

    SvarSlett