fredag 5. mars 2010

Mat i lange baner...

På jobben klager de stadig over at jeg spiser alt for mye rar mat, og at jeg egentlig burde skrevet en bok om alt jeg spiser! Hehe! Så tenkte jeg skulle skrive litt om maten min her inne!



Mitt første produkt heter Meat-free chicken style roast mix. Dette er en blanding jeg kjøpte hos Kinsarvik. Blandes sammen og stekes i ovnen. Jeg skar det i biter og serverte sammen med havre makaroni! Godt!



Mitt neste produkt heter Den flate mages grøt. Akkurat hvorfor det navnet vet jeg ikke, men den inneholder iallfall ting som havre, quinoa, eple, banan osv. Jeg laget en porsjon, men den er skikkelig kraftig så ble mett etter bare en liten stund. I stedet for å kaste resten fant jeg en oppskrift på rislapper som jeg brukte. Funket helt greit med syltetøy på! Forresten kommer også dette produktet fra kinsarvik!



Jeg har begynt å tåle glutenfritt mel igjen, så jeg har laget massevis av rundstykker idet siste. Tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere!

250g toro glutenfri grov melblanding
20g havremel (evt risbakemel)
2 1/2 dl vann/melk/soyamelk
1/2 pk gjær
1/2 dl olje
1/2 tl bakepulver
40g ost (dette har ikke jeg i, men tar litt mer melk og mel istedet)
1 egg
1 ss fiberhusk

Bland alt det tørre. Varm melk og olje til lunkent. La mikseren gå i 2-3min. Ha litt olje på hendene og trill ut rundstk. Heves i 15-20 min. Pensle med vann. Stekes 10-12 min v 225C.

Oppå har jeg hatt kvernet linfrø. Nam!



Etter all denne gode maten må man bare ha litt dessert! Så her kommer en porsjon med yoghurt is med vanilje og sjokolade. Pyntet med sitronmelisse, blåbær, kakaopulver og poppet amaranth! Virkelig yummi!!

1 kommentar:

  1. Du lager masse interresanT! jeg har nettopp startet en blogg i samme ånd, med foku på svært sunne oppskrifter, lavkalori osv.
    ta en titt;D
    har altså nettopp startet, men allerde i morgen kommer det mer.:)

    http://vivisco.blogspot.com/

    SvarSlett