lørdag 6. august 2011

Sjokoholikeren slår til igjen!!

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg er sjokoholiker av værste sort! 


Jeg klarer rett og slett ikke å la være... Eneste gangen da jeg virkelig følte at jeg hadde kontroll var da jeg gikk på lavkarbo kost. Da hadde jeg faktisk ingen behov for godteri eller sjokolade. Nå sist slanket jeg med lavkaloridiett og det virket forsåvidt, men jeg gikk ikke raskt ned og suget var heller aldri borte. Så da jeg skulle ha pause for å reise til USA i april datt jeg virkelig ut og kommer meg ikke inn igjen... :( 

Og siden jeg som alltid er eksepsjonelt flink til å legge på meg så har jeg altså klart å igjen komme meg opp på maxvekt.. :( Og det på 4 mnd.. Det vil si rundt 12 kg fordelt på de 4 mnd... Så jeg må nok si at jeg er utrlig flink på det der.. Uheldigvis! 

Heldigvis er ferien over nå og jeg tenker å igjen prøve meg på lavkarbo diett. Denne gangen med mye mer grønnsaker, litt frukt og mest kylling og fisk. Jeg har ikke godt av for mye kjøtt da jeg får for høyt syrenivå i kroppen, men jeg klarer meg godt med kylling og fisk så får jeg heller bruke fett i andre former enn rent kjøtt/bacon. 

Jeg begynner først med 2 uker for å se om jeg kommer meg inn igjen i ketose og kroppen klarer å omstille seg. Dersom det går fint så fortsetter jeg på det viset, men om jeg ikke kommer meg inn så får jeg gå tilbake til kaloritelling.. 

Det jeg iallfall vet med meg og lavkarbo er at jeg da ikke har søtbehov overhodet, så det er jo helt toppers! Om jeg virkelig skulle ha lyst på / behov for noe ekstra kan jeg spise både is, mousse eller også dippe grønnsaker, så tror ikke det skal være noe stort problem! Ønsk meg lykke til!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar